Uitbreiding pastoraal team

Met ingang van 1 juni 2015 zal het pastoraal team van de parochie H. Franciscus en H. Clara versterkt worden met een half time pastoraal werker: Roman Gruijters. Hij is met zijn gezin woonachtig in Oss en heeft de leeftijd van 35 jaar. Tot voor kort heeft hij gewerkt in het Militair Ordinariaat, de dienst geestelijke verzorging van de krijgsmacht.

De taken van een pastoraal werker liggen op het terrein van de catechese, diaconie, de voorbereiding van de sacramenten en de vieringen, het coördineren en begeleiden van werkgroepen en met de (waarnemend) pastoor en hulp van de pastoraatsgroep leiding geven aan het pastoraat en het pastorale beleid. Hij krijgt een werkplek in de pastorie in Druten.

We zijn blij dat we versterking mogen krijgen voor het pastoraat in de parochie en heten Roman van harte welkom.

Verdere mededelingen over zijn specifieke taken en zijn introductie volgen nog.

Het parochiebestuur