Woordje met Kerstmis – pastoor

God schrijft geschiedenis, een heilsgeschiedenis.
En jaarlijks vieren we met Kerstmis, N.N., de geboorte ervan.
Dit kind maakt definitief het verschil. En Hoe?
Dat kunnen we weer gaan vernemen in het nieuwe jaar van de Heer.
Laten wij niet vergeten God dagelijks te loven en te eren en het eenvoudigste is om het heldere licht, het woord van God, te volgen dat ons binnenleidt in een nieuw leven in zijn Rijk.
Laten wij ter kennis nemen van wat God over Jezus heeft gezegd,
Laten we op visite gaan, dit kind opzoeken, zoals de herders in het veld en de wijzen uit het Oosten.
Welkom in het nieuwe jaar van de Heer, laat u dagelijks leven inspireren door dit kerstkind en op zondag God eren en bijeen komen in onze parochiekerk vanuit Afferden, Deest, Druten, Horssen en Puiflijk, en wijde omgeving door uit de Schrift te lezen en te leren samen te leven en te vieren en te gedenken wat onze God door de eeuwen heen heeft gedaan, met name op het hoogtepunt van de geschiedenis met de geboorte van Jezus Christus onze Heer.

2020 telt 366 dagen, een dag extra om Gods liefde en barmhartigheid, zegen op ook op ons pad komt te ervaren. Elk dag geeft ook aan ons, die gedoopt en gevormd zijn in het licht van ons geloof, nieuwe mogelijkheden een wereld van verschil te maken voor de zieke, de eenzame, de blinde, de lamme, de dove, de arme, de geringe, de rijke, de jongeling, de ouderen, onze naaste, of te wel iedereen, zoals Jezus in die dagen deed.

Aan het begin van het nieuwe kerkelijk jaar is dit mijn wens met Kerst. Wees welkom en doe mee, kom bijeen in onze parochie H. Franciscus en H. Clara en laten we samen het kerkelijk leven, ons geloofsleven, de diaconale en caritatieve activiteiten, een nieuwe impuls geven in 2020 met Gods zegen.
En een van de manieren om onze parochie een nieuwe impuls te geven ga ik voor u onderzoeken in 2020. Dat is door de weg van nieuwe geloofsverdieping en het charisma van Neocatechumenale weg te bewandelen en te verkennen. Om daarna te kijken hoe ik deze weg van nieuwe evangelisatie aan u kan aan te bieden.

Dit is één van mijn wensen naast dat ik u hemelse vrede op aarde wens,
Gods zegen en voorspoed in 2020. Welke wensen heeft u?