Maria in Puiflijk

Een jaar geleden heeft een parochiaan een bijzonder Mariakapelletje gemaakt op het Puiflijkse kerkhof, aan de kant van de Maartenshof bij de urnenmuur.

Een afbeelding van Maria staat in een appelkistje. Maria met een wijde mantel waar we onze zorgen onder kunnen brengen.
Er is ruimte voor een bloemetje of een kaarsje, op de stoel kun je even  stilletjes zitten.
De foto’s laten het mooie plekje zien, de deur ernaar toe is altijd open…

In de vieringen deze maand zouden we Maria hebben toegezongen, Maria de moeder van verwachting en hoop.
In een Mariaviering twee jaar geleden met Vrouwen van Nu op de kapelberg Maria ter Nood hoorden we een gedachte van Paus Franciscus:

Maria weet wat wij nodig hebben! Ze zorgt voor ons doordat ze bij Jezus bemiddelt en voor iedereen het geschenk van ‘nieuwe wijn’ vraagt: het geschenk van de liefde. Ze vraagt voor ons in het bijzonder in het uur van moeilijkheden en zwakte, in het uur van neerslachtigheid en verwarring. Daarom vragen wij haar in het Weesgegroet: ‘Bid voor ons…’.

Een parochiaan