Nieuwe maatregelen rondom coronavirus

Maximaal 30 bezoekers per viering en in de kerk een mondkapje dragen. Dat zijn de nieuwe maatregelen die sinds 12 oktober gelden wanneer u de kerk bezoekt. Het zijn ingrijpende beslissingen, maar gezien de ernst van corona begrijpelijk.

Om ervoor te zorgen dat alles goed en ordelijk verloopt heeft het parochiebestuur (opnieuw) een reserveringssysteem opgezet.

Zo meldt u zich aan
Voor de doordeweekse vespervieringen, de ochtendmis is aanmelden niet nodig, zo ook voor de avondmis op woensdag, ervan uitgaande dat de grens van 30 bezoekers niet wordt overschreden. Wel moet u zich als bezoeker van de dienst via het bekende strookje registreren. Voor vieringen in het weekend is aanmelden wel nodig. Geef dit dan door aan ons parochiesecretariaat. Ook als u een misintentie hebt opgegeven, is aanmelden nodig. Dit kan op twee manieren, per e-mail en telefonisch.

Per e-mail:
Stuur een mailtje naar: info@parochiefranciscusenclara.nl en vermeld:

• Uw naam
  • Welke viering u wilt bijwonen (plaats en tijd)
  • Met hoeveel personen u komt
  • Uw telefoonnummer

U krijgt van ons zo snel mogelijk bericht of uw zitplaatsen beschikbaar zijn. Mocht het zo zijn dat er geen plaats vrij is, dan wordt in overleg met u gekeken naar een ander moment voor het bijwonen van een viering.

Per telefoon:
U kunt zich ook aanmelden via: (0487) 512387. Bereikbaar op dinsdag, woensdag en vrijdagmorgen tussen 9.00 en 12.00 uur. Ook dan krijgt u bericht of uw zitplaatsen beschikbaar zijn. Mocht het zo zijn dat er geen plaats vrij is, dan wordt in overleg met u gekeken naar een ander moment voor het bijwonen van een viering.

Samenvattend

In elke kerk zijn 30 zitplaatsen beschikbaar. Voor doordeweekse ochtendmissen, vespervieringen en de woensdagavondmis hoeft u zich niet aan te melden. Wel moet u zich als bezoeker van de dienst via het bekende strookje registreren. Meld u wel altijd aan voor vieringen in het weekend, via e-mail of telefonisch. Een dringend advies is dat u in de kerk een mondkapje draagt, behalve bij het ontvangen van de Heilige Communie. Wij rekenen op uw begrip. Laten wij bidden voor een spoedig einde van deze pandemie.

Bij de persconferentie 13 oktober 2020, werd aangegeven dat het kabinet een mondkapjesplicht in openbare gebouwen juridisch aan het toetsten is. Mocht deze plicht ingaan, dan volgt er hierover een nieuw bericht op deze website.