Laudato si – boom voor Puiflijk

De laatste olijfboom van de zes “Laudato si” bomen, die gedurende oktober – de rozenkransmaand – bij Maria op het priesterkoor heeft gestaan, werd afgelopen week door vrijwilliger Jurandy Carmelia uit Puiflijk op de R.K. begraafplaats aan de Kerkstraat geplant. Waarvoor dank.

Moge de  boom  wortel schieten en goed gedijen – als ook de encycliek Laudato si en veel vrucht voortbrengen onder de gelovigen van onze parochie de komende jaren.

En daarvoor bidden wij onderstaand gebed, geschreven door paus Franciscus:

Almachtige God, die aanwezig bent in heel het universum en in het kleinste van Uw schepselen, Gij die al wat bestaat met tederheid omgeeft, stort over ons de kracht van Uw liefde uit opdat wij het leven en de schoonheid zouden beschermen.

Dompel ons onder in vrede opdat wij als broeders en zusters zouden leven zonder iemand schade te berokkenen.

O God van de armen, help ons de verwaarloosden te hulp te komen en degenen die op deze aarde vergeten worden en in Uw ogen zo veel waarde hebben.

Genees ons leven, opdat wij beschermers zouden zijn van de wereld en geen roofdieren, opdat wij schoonheid zouden zaaien en geen vervuiling noch vernieling.

Raak de harten van hen die alleen winst nastreven ten koste van de aarde en de armen.

leer ons de waarde van ieder ding te ontdekken, met bewondering te beschouwen, te erkennen dat wij ten diepste één zijn met alle schepselen op onze weg naar Uw oneindig licht.

Dank U omdat Gij alle dagen met ons bent.

Ondersteun ons, zo bidden wij U, in onze strijd voor gerechtigheid, liefde en vrede.

Door Christus onze Heer. Amen.

L.D. A.D. 2020

Pastoor Jos Hermans