“Uit liefde gegeven”

Dat was het thema en programma waarmee het bestuur van de parochie Franciscus en Clara in Druten zijn gasten  19 september  welkom heette.

Het betrof een informeel feest om banden met omwonenden, verenigingen en relaties aan te halen en te versterken.

De aanleiding van dit feest was de teruggave kerk in Druten aan de rooms-katholieken door de  Fransen onder leiding van generaal Pechegru, 225 ( +1) geleden. De geschiedenis hiervan is nog steeds bekijken op een prachtig samengestelde tentoonstelling in de kerk.

Vanwege diezelfde Franse invloed vond het feest plaats in een “ambiance Française”. De pastorietuin was opgeluisterd met Franse producten en kenmerken, zoals o.a echte “coq”;  een Franse haan, een bijzonder oude Franse vlag en natuurlijk een  Deux Chevaux. ( beter bekend als een lelijke eend)

Franse chansons werden gezongen door het Haagse duo Le Menestrel  en het “theatre musique amuses” werd op een ludieke wijze verzorgd door de Drutense Marianne van Koolwijk.

Het feest “ uit liefde gegeven” heeft zijn doel bereikt: heeft mensen bij elkaar gebracht en verbonden en dat is wat de kerk wil zijn en uitstralen!

Op zondag 3 oktober  worden muziekliefhebbers getrakteerd op een gratis toegankelijk jubileumconcert door het kamerkoor Lux uit Den Haag aanvang 14.30 uur.

Eenieder is van harte welkom in de mooie Ewaldenkerk.

In verband met het aantal zitplaatsen is reservering gewenst.

Stuur daarom als je wilt komen svp even een mailtje naar: bestuur@parochiefranciscusenclara.nl