(Verhuis-)bericht pastoor Pieter Zimmermann

Beste parochianen,

Omgeven door verhuisdozen, wil ik u vanuit Sint-Oedenrode even een kort berichtje sturen. De afgelopen dagen is er keihard gewerkt door verschillende vrijwilligers om de bovenverdieping van de pastorie helemaal woonklaar te maken en dat is gelukt! De verhuizing naar het mooie Druten staat nu gepland voor aanstaande zaterdag 24 september. Ik zie er erg naar uit in uw midden te komen wonen, want het dagelijkse op- en neer rijden van en naar Druten is niet alleen tijdrovend, maar heeft er ook voor gezorgd dat ik met enkelen van u helaas nog geen kennis heb kunnen maken.

De afgelopen weken heb ik toch al wel heel wat parochianen de hand mogen schudden en via deze weg wil ik u bedanken voor het hartelijke welkom dat u mij hebt gegeven! Er is veel gebeurd in een korte tijd. De eerste Mis die ik samen met u heb gevierd was prachtig en voelde voor mij als thuiskomen. Een absoluut hoogtepunt was de geslaagde Open Monumentendag enkele weken terug. Vol terechte trots werd het kerkelijk zilver voor deze bijzondere gebeurtenis uitgestald en conservator Richard de Beer vertelde bevlogen over de rijke en soms zelfs grappige geschiedenis van alle kelken, monstransen en cibories van onze parochie. Het artikeltje dat enkele dagen later in De Gelderlander verscheen naar aanleiding van deze dag, gaf volgens mij vooral heel duidelijk aan dat er maar weinig écht vermeldenswaardig nieuws uit de regio was. Kelken en wijn die zoek zouden zijn klinkt als iets voor in een boek van Toon Kortooms, maar de realiteit is, dat wij nooit hebben gedacht dat er werkelijk kelken weg waren. Om de wijn die per abuis in de verhuiswagen van pastoor Hermans belandde heb ik vooral moeten lachen. Dat zoiets kan gebeuren in de hectiek van een verhuizing weet ik zelf maar al te goed, omdat ik er al een aantal dagen tot over mijn oren in zit.

Aan diegenen die door dit bericht nog niet helemaal overtuigd zijn dat de kelken er zijn en die net als St. Thomas eerst willen zien voordat ze geloven, zou ik graag willen zeggen: kom op 2 oktober om 14.00 naar de presentatieviering, omdat ik dan met de mooie kelk van Keuls zilver de H. Mis zal celebreren!

In gebed verbonden met Sint Clara, patrones voor mooi weer, hoop ik velen van u te mogen ontmoeten die dag in de Mis, maar zeker ook in het gezellige samenzijn in de pastorietuin na de Mis!

Pastoor Pieter Zimmermann