Vormsel

Voor veel kinderen is de eerste Communie een groot feest: ze mogen nu meedoen in de parochie. Het Vormsel, het ontvangen van de Geest, is de eigen keuze van kinderen om te leven naar Jezus’ woord.

Aanmelden
Elk jaar worden via de basisscholen de kinderen van groep 4 uitgenodigd om zich aan te melden voor de eerste Communie en de kinderen van groep 8 om hun Vormsel te doen. Als uw kind buiten Druten, Afferden, Deest, Puiflijk of Horssen op school zit, geen aanmeldformulier via de school heeft ontvangen of op het speciaal onderwijs zit, kunt u zelf contact opnemen met het parochiesecretariaat. U krijgt dan automatisch bericht over de voorbereiding. U kunt het aanmeldformulier ook via een link op de website van onze parochie downloaden. Vervolgens kunt u het formulier bij ons in de brievenbus doen.

Voorbereiding
De voorbereiding van de eerste Communie en het Vormsel is een taak van de ouders en de parochie. In de parochie H. Franciscus en H. Clara zijn er verschillende lokale werkgroepen die samen met de ouders en het pastoraal team zorgen voor de voorbereiding van de eerste Communie en het Vormsel.

Data en tijden
Nadat u uw kind heeft aangemeld, ontvangt u relevante data en tijden met betrekking tot de Eerste Communie en/of het Vormsel.

In 2024 is de E.H.Communieviering op zondag 28 april om 10.00 uur.

De H.Vormselviering is op zondag 21 april om 10.00 uur.

Contactinformatie:

>klik hier