Bericht vanuit India

Geachte mede parochianen,

Het vorig jaar werden we in de gelegenheid gesteld te collecteren voor de mensen die in India getroffen waren door ernstige overstromingen. Wij hebben begin van deze maand mogen zien welk een catastrofe de natuur kan aanrichten. Hoe water met modder huizen kan verwoesten, een brug kan wegslaan, een kerk compleet kan verwoesten. Hulp was hard nodig.

Door de bijdrage van de parochie waren we in de gelegenheid één familie te helpen een nieuw huis te bouwen. Het gezin bestaande uit moeder, vader en 3 kinderen van 10, 11 en 13 jaar wonen nu tijdelijk in een schuur waar ze € 14,00 per maand huur voor moeten betalen. De totale oppervlakte van slaapruimte en keuken zal niet meer zijn dan 7 vierkante meter. De 3 kinderen slapen in één bed en de ouders in het andere bed. Ze hebben geen sanitaire voorzieningen. Dus hulp is echt geboden en hebben we dus voor een deel kunnen geven.

In dezelfde streek zijn we ook een project gestart om beter onderwijs mogelijk te maken. De kinderen zitten nu bijvoorbeeld met z’n vijven in één bank en hebben minimaal lesmateriaal. Met geld van de KBO Puiflijk, de basisschool in Altforst en straks nog andere scholen zijn we in staat een wezenlijk bijdrage te geven om onderwijs te geven aan 266 kinderen in het dorp Mlamala. Dit dorp ligt aan de Periyar rivier. Giften zijn natuurlijk altijd welkom.

Ter illustratie foto’s van het huisje en kinderen op school.

Theo Sijbers, stichting Kerala

>Klik op foto voor vergroting en diashow.