Groot onderhoud parochiecentrum wordt hervat op 1 maart

U heeft kunnen zien dat het afgelopen half jaar de pastorie volledig in de steigers heeft gestaan. Zoals iedere woning moet ook de pastorie onderhoud ondergaan. De afgelopen tijd zijn na ruim 40 jaar de asbesthoudende leien vervangen en is het buitenschilderwerk opgepakt. In het kader van verduurzaming is de enkele beglazing vervangen door speciaal monumentenglas met een hogere isolatiewaarde.

Vanaf 1 maart worden de werkzaamheden hervat en zal de huiszwam die het houtwerk (balken van het plafond van het appartement van de pastoor) van de pastorie aantast worden bestreden. Tevens zal ook de zoldervloer van de pastorie worden geïsoleerd in het kader van duurzaamheid.

Tijdelijke huisvesting pastoor Hermans

Vanwege de uit te voeren werkzaamheden zal een deel van de pastorie voorzien worden van zogenaamde stempels, hierdoor zal de pastorie tijdelijk niet bewoonbaar zijn. Pastoor Hermans en zijn gastvrouw Toya zullen tijdelijk in de pastorie van de Heilig Hartkerk te Oss wonen. Wij zijn deze parochie erg dankbaar voor hun gastvrijheid. Pastoor Hermans zal overdag op de pastorie in Druten zijn en hij blijft telefonisch bereikbaar via het parochiecentrum.

Parochiecentrum tijdelijk bereikbaar via de zijingang

Omdat de voordeur van de pastorie wordt opgeknapt, is het parochiecentrum tijdelijk via de zijingang te bereiken. In de bijkeuken is tijdens deze verbouwingsperiode huisvesting gevonden voor het secretariaat.