Global catholic climate movement

Beste parochianen, klik (ctrl+klikken) op het logo hierboven en open zo de website van Global catholic climate movement

Ter informatie treft u het schema van de Laudato Si’ Week 2021 aan. De week zal dialogen bevatten over kwesties die er het meest toe doen.

Bekijk het volledige laudato si’ week 2021 schema, 16-25 mei, en registreer je vandaag nog om opnames te ontvangen van het wereldveranderende programma

Een voorbeeld:

• We leren over praktische manieren waarop uw gemeenschap verandering kan creëren in de aanloop naar de VN-biodiversiteitsconferentie (COP15) en de 26e VN-conferentie over klimaatverandering (COP26).
    • Fr. Augusto Zampini, een van de toonaangevende experts van het Vaticaan op het gebied van Laudato Si’, en Christine Allen, de directeur van het Catholic Agency for OverseasDevelopment (CAFOD), zullen ons helpen laten zien hoe.
  • We zullen horen hoe katholieke instellingen over de hele wereld beter voor ons gemeenschappelijke huis kunnen zorgen door af te stoten.
    • Zijne Eminentie Kardinaal Jean-Claude Hollerich, voorzitter van de Commissie van de Bisschoppenconferenties van de Europese Unie (COMECE), en Bill McKibben, New York Times bestsellerauteur en medeoprichter van 350.org, zullen hun expertise delen.
  • Hoe ziet een ecologische omschakeling eruit? We zullen krachtige getuigenissen horen van religieuze leiders over de hele wereld, ook in landen die zijn verwoest door de COVID-19-pandemie, zoals India, de VS en de Filippijnen.
    • Zuster Sheila Kinsey van de Franciscaanse zusters Dochters van de Heilige Harten van Jezus en Maria zal ons pad verlichten.
  • Veilig water voor iedereen: Zijne Eminentie Kardinaal Peter K.A. Turkson, prefect van de Vaticaanse Dicastery for Promoting Integral Human Development, zal getuigen van hoe de wereldwijde kerk toegang biedt tot veilig drinkwater voor de minsten onder ons.

En er is meer!

Bekijk het volledige laudato si’ week 2021 schema en schrijf je in om dagelijks samenvattingen te ontvangen over de vooruitgang die we samen boeken.