Dauwtrappen op Hemelvaartsdag

Oecumenische activiteit

Dauwtrappen is in Nederland de term voor de gewoonte om in het voorjaar o.a.   op Hemelvaartsdag vroeg op te staan en vervolgens, gewoonlijk in groepsverband, een wandeling of fietstocht door het buitengebied te maken. In vroeger tijden liep men dan een stukje door de bedauwde velden.  (Bron: Wikipedia)

De Rooms Katholieke Parochie en de Protestantse kerk te Druten willen dit jaar meedoen aan deze gewoonte. Om er misschien wel een traditie van te maken!
Op Hemelvaartsdag 26 mei zullen we vroeg in de ochtend samen een korte wandeling maken ( ong. 3,5 km)  door de uiterwaarden en over de dijk  ter hoogte van Deest.

Iedereen is van harte welkom om mee te lopen.  Aanmelden kan bij Els Croonen (06-20980860) of Anneke Goeree (06-44209462). Na afloop is er voor iedereen die zich heeft aangemeld een eenvoudig ontbijtje. Maar ook zonder aanmelding kun je natuurlijk meelopen!

Verzamelen in Deest op de P-plaats  voor ‘t Trefpunt (Grotestraat 17, Deest) om 6.00 uur ’s ochtends.