Afscheid nemen van een bijzondere vrouw; een gastvrouw

Afgelopen vrijdagavond heeft het parochiebestuur onder het genot van een etentje afscheid genomen van pastoor Hermans en gastvrouw Toya.

U kent haar wellicht niet zo goed, maar gastvrouw Toya is de drijvende kracht achter pastoor Hermans. Al ruim 20 jaar zorgt ze voor hem en verhuisde ze met hem mee als de bisschop hem vroeg naar een nieuwe parochie te gaan.

“Net voor mijn diaken wijding was ik op reis in Israël en daar was een Rabbijn die mij alle goeds wenste, zoals gezondheid en een vrouw. En daar in Geldrop, tja daar was ze dan Toya, de gastvrouw”. Zo klonk het vanavond toch wel trots aan tafel.

De korte toespraak van vicevoorzitter Ton Perlo was dan ook gericht aan Toya. “Jos jij bent zondag aan de beurt.” Hij dankte Toya namens ons allen. Als blijk van waardering gaf hij haar een mooi tinnen beeldje als aandenken en uiteraard een mooie bos bloemen.

Toya; hartelijk dank voor de goede zorgen achter de schermen. Wij wensen jou een mooi thuis toe aan de Brink in St. Anthonis met nog vele gezonde jaren. Het ga je goed!

Het parochiebestuur