Inwijding Antoniuskapel Deest zaterdag 10 december 14.00 uur

Na 164 jaar heeft Deest weer een Antoniuskapel. Het afgelopen jaar zijn ettelijke vrijwilligers in de weer geweest voor het tot stand komen van een nieuw kapelletje op ons kerkhof.

Niet ver van de plek waar de oorspronkelijke Antoniuskapel heeft gestaan, is een nieuw gebouwtje verrezen met het silhouet van de oude kapel. Het nieuwe onderkomen geeft ruimte aan de vrijwilligers van de kerkhof onderhoudsgroep en is een plek waar mensen een kaarsje kunnen branden. Ook is het nieuwe kapelletje de plek geworden voor het beeld van pater Heuft.

Met de sluiting van de kerk heeft Deest veel moeten inleveren, maar gelukkig heeft de parochie H. Franciscus en H. Clara samen met diverse mensen en bedrijven zich bereid getoond bij te dragen aan de nieuwe Antoniuskapel in de vorm van diensten, materialen en een helpende hand.

Om de kapel officieel in gebruik te nemen zal pastoor Pieter Zimmermann op zaterdag 10 december ‘s -middags om 14.00 uur de inwijding verrichten. Deze plechtigheid zal worden opgeluisterd door het kerkkoor St Caecilia onder leiding van Jacqueline van Koolwijk.

Iedereen is van harte uitgenodigd om daarbij aanwezig te zijn.

Speciaal woord van dank is hier op z’n plaats voor:

St. Antoniusfonds, Steenfabriek Vogelensangh B.V. Deest, Wienerberger koramic dakpannen B.V. Deest, Jos Verploegen Wand- en Vloertegels B.V. Winssen, Stichting Sponsorcommissie Deest, Grafmonumenten “de Steen” Deest, A vd Broek verzekeringen Deest, Jaap vd Berg tegel en afbouw Deest, EDS Stijgerbouw B.V. Druten, Harald Dagmar Deest, Croonen Transport Nijmegen B.V., Kozijnbouw Broeder Beuningen, Frans v Dijk schilderwerken, Puiflijk Kuypers Zorg voor Vastgoed,
en natuurlijk alle vrijwilligers.