Voor de jeugd: Kerstspel, Communie en Vormsel

Wat doen we in de parochie H. Franciscus en H. Clara voor basisschoolleerlingen:

Voorbereiding Eerste H. Communie:

Op zeven donderdagmiddagen (in maart, april/mei) van 14.30 tot 16.00 uur bereiden we kinderen uit groep 4 voor op de eerste communie. Het project dat we gebruiken heet: Blijf dit doen.

Dit zijn woorden van Jezus. Hij wil graag dat wij steeds samen komen om het brood te breken en de wijn te delen. Maar ook wil Hij graag dat wij Hem als voorbeeld volgen in ons leven. We proberen de kinderen meer vertrouwd te maken met ons geloof en met het sacrament van de eucharistie.

Dit alles doen we door verhalen over Jezus te vertellen en te laten zien, hierover te praten, te zingen, te bidden en het te verwerken d.m.v. tekenen en kleuren.

De communieviering is op zondag 14 mei 2023.

Voorbereiding H. Vormsel

Op zeven dinsdagmiddagen (in maart/april/mei) van 14.30 tot 16.00 uur bereiden we kinderen uit groep 8 voor op het H. Vormsel. Het project dat we gebruiken heet: In Vuur en Vlam.

Het project is er op gericht de jongeren bewust te maken van de opdracht die we bij het doopsel hebben gekregen om als leerlingen van Jezus ons geloof uit te dragen en ons actief in te zetten voor het rijk van God. Tijdens de viering ontvangen de vormelingen de kracht van de H. Geest.

Dit doen we door samen te praten, bijbelverhalen te lezen, uit te beelden, te bidden en te zingen.

Het vormsel wordt toegediend op zaterdag 27 mei 2023 om 19.00 uur door Mgr. Gerard de Korte

Kerstspel

Op Kerstavond verzorgen wij met kinderen die zich daarvoor kunnen opgeven een kerstviering. In deze viering wordt een kerstverhaal uitgebeeld.

We oefenen twee keer voor deze viering op vrijdag 16 en 23 december van 14.30 tot 15.30 uur in het parochiecentrum en de in kerk.