In memoriam Rina van der Zandt-Tijnagel

Vrijdag 19 mei is mevrouw Rina van der Zandt overleden, 82 jaar oud. Zij was de weduwe van de heer Harrie van der Zandt en woonde in Het Gastenhuis, Ticheldreef 82, Druten.

Rina was heel veel jaren één van de drijvende krachten achter de voormalige parochie H. Johannes de Doper in Puiflijk. Zo was zij jarenlang lid van dameskoor Sonore en later, tot aan haar dood, van de Zanggroep. Daarnaast was zij lector, coördinator liturgie en lid van diverse werkgroepen, schoonmaakster, regelaar, ritselaar, bestuurslid. Niets was haar te veel, niets was haar te min, altijd bescheiden op de achtergrond.

Voor haar zeer grote inzet voor de Puiflijkse parochie gedurende heel veel jaren is zij zeer terecht geëerd met de onderscheiding Pro Ecclesia et Pontifice, het hoogste ereteken dat een leek kan ontvangen van de paus.

Haar familie heeft haar in liefde losgelaten en op donderdag 25 mei samen met vrienden en bekenden uit de kring rond Rina afscheid van haar genomen.

Dat Rina moge rusten in vrede.