Kom in beweging!

In de Maas & Waler en op de website  van de parochie kunt u lezen over de schitterende kerststallen die er in de 5  kerkdorpen worden gebouwd. Wanneer u de foto’s bekijkt, dan ziet u het schilderachtige werk van de vrijwilligers om de dorpen en kerken in kerstsfeer te brengen. Elke stal vertelt het verhaal van Christus’ geboorte. Al deze vrijwilligers kwamen in beweging!

Bij de kerststallen worden ook al de Drie Koningen gezet. Ze waren nog niet aan zet, … maar ook zij kwamen in beweging. Wij vieren hun aanwezigheid op 6 januari. Dan komen de drie wijzen met de geschenken aan bij de stal in Bethlehem. Een hele tocht hebben ze afgelegd door vijandig gebied, maar hun doorzettingsvermogen wordt beloond. Ze volgen die bijzondere ster aan het firmament en ze doen dat samen. Samen op pad gaan is altijd beter! Ze kunnen hun geschenken geven aan Jezus, dat kleine kind in de kribbe. Goud voor de koninklijke status van het kind, wierook voor zijn goddelijkheid en mirre voor zijn menswording.  De missie van de Drie Koningen is geslaagd. Hun op pad gaan heeft geleid tot succes. Zij kwamen in beweging.

En na de Kersttijd? Het wordt dan “stil in de kerken.” De kersttijd is voorbij, weg is de warmte en voor mensen begint de kille tijd van het jaar, het zijn de dagen van de grote leegte. We missen het Licht! De mooie versieringen zijn weg en we vergeten om in beweging te blijven. We moeten samen op pad blijven gaan. We zijn dan immers aanbeland in de maand januari, de maand van de Kerkbalans. En u ziet niet dat ook nu heel veel vrijwilligers in beweging zijn. Zij vouwen namelijk de brieven en stoppen deze in de enveloppen die in de maand januari bij u in de brievenbus vallen. En het zijn heel veel brieven die door vrijwilligers worden rondgebracht. Weer andere vrijwilligers die in beweging komen!

Wilt u ook in beweging komen door de actie kerkbalans te steunen? Dat kan door uw bijdrage over te maken op de rekening van de parochie, heel veel dank daarvoor. En wilt u letterlijk in beweging komen, doe dan mee op zaterdag 20 januari as.  Pastoor Zimmermann maakt op die zaterdag een fietstocht naar de vijf kerkdorpen van de parochie van de H. Franciscus en H. Clara. Pastoor en vrijwilligers fietsen naar alle dorpen en komen op de begraafplaatsen bijeen voor een gebed om te vragen om spirituele en materiële zegen en steun! Wij vragen u om een ruimhartige,  financiële bijdrage, zodat we ook in 2024 kunnen doen waar we als kerk voor staan en we ook in 2024 weer de kerk kunnen versieren en de kerststallen kunnen opbouwen. Tijdens deze fietstocht kunt u tegen een bijdrage een schitterend Licht krijgen, namelijk een kaars met de afbeelding van de Ewaldenkerk. Opbrengst is voor de restauratie van de kerktoren.

Fijn wanneer u ook in beweging komt voor uw kerk! Van harte welkom!