Vastenmaaltijd geanimeerd verlopen

De Vastenmaaltijd was gisteravond goed bezocht.

In het kader van de oecumenische activiteiten in de Veertig-dagen-tijd ontmoetten mensen uit beide kerken elkaar aan tafel. Met een meditatieve tekst werd de maaltijd begonnen en kwamen de geanimeerde gesprekken goed op gang.

Gedurende de maaltijd stond een mandje klaar voor een bijdrage t.b.v. de Voedselbank. Dat heeft €200,-opgeleverd – een mooi teken van solidariteit in deze vastentijd.

Afgesloten werd met een woord van dank aan degenen die de smakelijke gerechten hadden bereid. En met een tekst die opnieuw tot nadenken stemde, ging iedereen weer naar huis.

Dank nogmaals aan de koks én aan de protestantse gemeente voor de gastvrijheid.

De volgende oecumenische activiteit is op woensdag 20 maart om 19.30 uur. Dan is er een Oecumenische Veertigdagentijd-Viering in de Ewaldenkerk. Daaraan wordt meegewerkt door een speciaal gelegenheidskoor.