Trek met ons erop uit en volg de weg naar Pasen

Vasten en onthouding

De kerk heeft met Aswoensdag opgeroepen door vasten, onthouding en gebed Pasen voor te bereiden. Na de aangekondigde versoepelingen van de beperkingen om verspreiding van coronavirus tegen te gaan zijn we nu allen ongevraagd getuigen van een gewapend conflict op het wereldtoneel. Lees  van het Westen, oftewel Amerika, met Rusland en het wordt in de achtertuin van Europa uitgevochten voor onze ogen.

Tegen deze achtergrond van deze nieuwe ontwikkeling worden wij opnieuw beproefd in geloof, vertrouwen, solidariteit en naastenliefde. Tal van lokale en landelijke, particulieren en gezamenlijke, initiatieven zijn er om de nood van de komende groep vluchtelingen te lenigen. De parochie doet via de Vastenaktie mee aan het lenigen van de nood van mensen.

En toch

Focussen we ons op waar staan wij. Vrede is geboden wereldwijd. En toch we zien dat met wapens en munitie het monster, dat oorlog heet, wordt gevoed. Het lijkt alsof oorlog geboden is en vrede niet mag zijn, zoals in het lied tegen de derde wereldoorlog van Huub Oosterhuis wordt verwoord en dat ik tot aan Pasen dagelijks in de Mis zal zingen. Vrede komt tot stand door beoefenen van barmhartigheid en gerechtigheid. Laten wij de agressie en oorlogsretoriek van wie dan ook beantwoorden met ontwapende liefde en oneindig groot Gods vertrouwen zoals Jezus heeft getoond toen hij voor onze zonden stierf op het kruis. Met Pasen gedenken wij wat hij heeft gedaan. Jezus offerde zich voor ons op opdat wij tot inkeer zouden komen en een leven zouden leiden in eenheid van de heilige Geest.

Welkom

Verscheidene activiteiten zijn in de parochie komende tijd waar u van harte welkom bent om aan deel te nemen. Zoals de vastenmaaltijden, de vespers, maken van palmpaasstok door de kinderen en de vieringen bijzonder van de goede week. Verder is er op zondag 3 april in de parochiekerk H.H. Ewalden een Con-Passionconcert om 16.00 uur. Op naar Pasen door vasten, onthouding en gebed een goede voorbereiding allen op dit feest.

Diensten

Vieringen in de parochie nemen weer de gewone loop. De versoepelingen blijven van kracht zo hopen we.

Beste parochianen we kijken er naar uit

om weer samen te komen op de zondag om de twee weken te Horssen. Zondag 27 maart om 11.15 uur  is de eerste keer dat we weer beginnen.

Tevens zal ook het gemengd koor die de repetitie al hervat hebben de diensten opluisteren, waaronder de gezamenlijke dienst van Witte Donderdag om 19.00 uur in de parochiekerk H.H. Ewalden. U kunt via het parochiesecretariaat intenties opgeven en bij  Lenie van Oosteren, Meester Muldersstraat 24, Horssen telefoon (0487) 54 21 82 of e-mail javanoosteren@hetnet.nl

Van harte welkom in Horssen

Hier het overzicht van data van vieringen te Horssen aanvang 11.15 uur in het pittoreske protestantse kerkje.

• zondag 27 maart, Palmzondag 10 april,  Beloken Pasen 24 april,
  • zondag 8 mei, 22 mei, zondag 12 juni, 26 juni en 10 juli.

Overzicht van de gezamenlijke vieringen in de parochiekerk met Paastriduum, Hemelvaart en Pinksteren

• Maandag                      11 april      19.00 u      Boeteviering voor Pasen
  • Witte Donderdag        14 april      19.00 u      Instelling van de Eucharistie
  • Goede Vrijdag             15 april      15.00 u      Kruisweg
  • 19.00 u      Lijdensverhaal/kruishulde
  • Stille Zaterdag             16 april      21.00 u      Paaswake
  • Paaszondag                  17 april      10.00 u      Verrijzenis van de Heer
  • Tweede paasdag         18 april      10.00 u      H. Mis
  • Donderdag                   26 mei       10.00 u      Hemelvaartsdag na dauwtrappen
  • Zondag                         5 juni         10.00 u      Pinksteren
  • Eerste heilige communie is op zondag 22 mei 10.00 uur
  • en op zaterdag 4 juni 19.00 uur de vormselviering.

Maandag na Pinksteren 6 juni is de gezamenlijke Kapellentocht naar Bergharen.
Voor meer informatie: volg ons op deze website en zie de kerkberichten in de Maas&Waler

Communie voor de zieken – de mis bijwonen via de live-uitzending

Bent u niet in de gelegenheid naar de kerk te komen vanwege ziekte, kwetsbare leeftijd en anderszins maar u wilt de zondag vieren en de heilige mis bijwonen dit kan via youtube kanaal R.k. Parochie H. Franciscus en H. Clara.

Laat weten als u de communie met Pasen thuis wilt ontvangen.  Bel (0487) 51 23 87.

Neem contact op voor een doop, communie, vormsel, uitvaart, ziekenzalving, huwelijk en bezoek.

Pastoor Jos Hermans

Bovenstaand artikel kunt u hieronder downloaden.