Woord van de pastoor: Zalig Nieuwjaar, filmavonden en cursus geloof

Beste parochianen, broeders en zusters,

Allereerst aan u allen een heel Zalig Nieuwjaar!

Onlangs hebben we samen het geboortefeest van onze Heer mogen vieren en het was hartverwarmend om zovelen van u te mogen begroeten in de kerk.  Op Kerstavond en ook de dagen daarna was het goed druk in de kerk en ook onze prachtige kerststal is door veel mensen bezocht. Kerken zijn toch altijd mooier als ze vol zijn!

Nu kijken we hoopvol uit naar het jaar dat voor ons ligt en wil ik graag met u delen, dat we met twee vervolg- initiatieven gaan starten in onze parochie die voor iedereen toegankelijk zijn.

Filmavonden met een drankje

Allereerst zullen we starten met een serie filmavonden, die telkens zullen worden gehouden op de 3e maandag van de maand om 20.00 uur, op de pastorie aan de Hogestaat 4 in Druten. Het maakt niet uit of u nou een doorgewinterde kerkganger bent, of dat u nooit in de kerk komt, maar gewoon nieuwsgierig bent naar het katholieke geloof: u bent van harte welkom! De films geven een prachtige inkijk in de verschillende thema’s die het geloof rijk is. De eerste avond zal zijn op maandag 15 januari. Aansluitend zullen we onder het genot van wat fris, een biertje of een wijntje nog met elkaar napraten over wat de film ons heeft gebracht/gedaan. De avond zal eindigen rond 21.30 uur en u kunt zich aanmelden via info@parochiefranciscusenclara.nl , maar voelt u zich daartoe niet verplicht.  Deze avonden zijn echte aanraders!

De overige data van de filmavonden, die u vast in uw agenda kunt noteren, zijn:

• Maandag 19 februari
  • Maandag 18 maart
  • Maandag 15 april
  • Maandag 13 mei
  • Maandag 17 juni

U bent welkom om alle avonden te komen, maar ook als u een avond over moet slaan bent u nog altijd welkom. De avonden kosten geen geld, maar zijn zeker heel kostbaar!

Cursus geloof

Voor diegenen die al langer met de gedachte spelen om zich wat meer in het geloof te verdiepen, maar die misschien niet weten waar ze moeten beginnen: Vanaf februari zullen we in onze parochie starten met een geloofscursus waar u zich voor kunt inschrijven. De cursus zal m.i.v. 26 februari telkens starten om 20.00 op de vierde maandag van de maand en zal bestaan uit 5 delen. De eerste avond zal zijn op maandag 26 februari op de pastorie. Overige data zijn : 25 maart, 22 april, 27 mei en 24 juni. We zullen de avonden telkens starten met een eenvoudige soepmaaltijd, gevolgd door uitleg van pastoor Zimmermann over een katholiek thema en zal telkens zo’n anderhalf uur duren. Voor meer informatie of om u straks voor de cursus op te geven kunt u mailen naar info@parochiefranciscusenclara.nl . De avonden zijn geschikt voor “beginnelingen”, maar ook voor diegenen die al wat meer weten van het geloof. Deze avonden zijn kosteloos, verdiepend, gezellig en blijven u een leven lang bij!

Namens de parochie, wens ik u allen een inspirerend en gezegend jaar toe!

Pastoor Pieter Zimmermann