Toren op TV bij RN7

Op vrijdag 8 maart ’s morgens kwam een TV-ploeg van RN7 uit Nijmegen om interviews af te nemen en opnames te maken. Dit naar aanleiding van het voltooien van de restauratie van de toren van de Ewaldenkerk in Druten. Geïnterviewd werden Theo de Groot, bouwadviseur van Bisdom Den Bosch over het technische en financiële aspect ervan, en Jan Dekkers, secretaris van het parochiebestuur, over de historie en allerlei wetenswaardigheden. Binnen en buiten de kerk werden opnames gemaakt, ook van details en tevens van het kerkorgel en vanuit de pastorietuin. Het was verheugend om bij de klim van de toren de kerkklokken weer te horen luiden. Het kan inbeelding zijn geweest, maar het leek wel alsof ze nog mooier klonken dan vóór de restauratie.

Uitgezonden wordt op vrijdag 8 maart om 18.00 uur. Daarvóór  komt de livestream ervan op YouTube bij RN7.  Een link hiernaartoe zal geplaatst worden op de FaceBookpagina van parochie H.Franciscus en H.Clara (Druten, Puiflijk, Deest, Horssen, Afferden) of klik hier.

Zondag 10 maart zal na de mis van 10.00 uur de toren ingezegend worden waarna een feestelijk samenzijn volgt in de pastorie(tuin) met speciale aandacht voor de kinderen.