Uitnodiging voor festiviteiten zondag 10 maart

Vrienden,

De afgelopen maanden is er hard gewerkt aan de restauratie van de toren van onze imposante Ewaldenkerk. De rotte balken zijn weer zo goed als nieuw en ook de vloer onder de klokken is weer in ere hersteld. Binnenkort worden met de kwast de laatste puntjes op de “i” geschilderd, zodat ook het voorportaal weer helemaal strak in de verf zit. We willen nu al iedereen ontzettend hartelijk danken, die aan dit grootse project een steentje heeft bijgedragen! (Mocht u dat overigens nog niet gedaan hebben dan blijft dat van harte aanbevolen.)

U weet: wij katholieken houden van een feestje. Daarom gaan we de voltooiing van de restauratie dan ook op een mooie manier vieren. Op zondag 10 maart bent u allen van harte uitgenodigd voor de H. Mis van 10.00 uur, met aansluitend de inzegening van twee prachtige nieuwe beelden van de patroonheiligen van onze parochie: Franciscus en Clara. Omdat het deze zondag Halfvasten is, nodigen we iedereen na de Mis nog uit voor een gezellig samenzijn op de pastorie met koffie, een drankje en een kleine versnapering. Halfvasten betekent dat we halverwege de Vastentijd zijn op weg naar Pasen en dat betekent ook dat het Vasten een klein beetje wordt doorbroken. Halfvasten wordt ook wel genoemd zondag Laetare en dat betekent “vreugde!”, omdat de vreugde van Pasen al een beetje begint door te breken. Alle reden dus om de dag niet ongemerkt voorbij te laten gaan.

Heel bijzonder willen de deze dag alle kinderen van onze parochie uitnodigen om met ons mee te vieren. De ouders van alle kinderen die de afgelopen jaren gedoopt zijn zullen een persoonlijke uitnodiging krijgen thuis gestuurd, maar ook hun broertjes en zusjes, neefjes, nichtjes, vriendjes en vriendinnetjes zijn harte welkom! Het wordt dus een feestelijke dag voor jong en oud en als het weer het toestaat zullen de kinderen lekker kunnen springen op een springkasteel in de tuin.